Handelsvillkor
Vi är ett danskt företag beläget i Allerød nära Köpenhamn. Vi erbjuder ett stort urval av bl.a. kökshandtag, krokar och avfallssystem. Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på: mail@copenhagenhomedesign.com om du har frågor eller behöver råd. Du är också välkommen att ringa +45 22504185, men det snabbaste svaret får du om kontaktar vår kundtjänst via mail.
Copenhagen Home Design
CVR. DK36495049
Hejrevang 4, DK-3450 Allerød
Kundtjänst: mail@copenhagenhomedesign.com
Telefonnummer: +45 22504185
När du handlar hos oss accepterar du följande villkor och vi rekommenderar därför att du läser igenom villkoren noggrant.
Det e-märkta
Copenhagen Home Design är en e-märkt webbutik. Det är din garanti för att Copenhagen Home Design följer tillämplig dansk lagstiftning och ett antal konsumentskyddskrav. När du har handlat i en e-märkt webbutik omfattas du även av e-märkets konsumentskydd.
Läs ev. mer på www.e-maerket.dk.
Beställning och betalning
När du har valt de varor du vill ha och lagt dem i "varukorgen", klicka på "till kassan". Här kommer du att bli ombedd att fylla i dina personuppgifter såsom namn, adress samt välja betalningssätt och leveranssätt. Du får då en orderbekräftelse via e-post med ditt ordernummer samt ditt personliga paketnummer så att du kan spåra ditt paket. Du kan ändra innehållet i varukorgen tills du bekräftar ditt köp genom att klicka på "Gå till säker betalning".
Om du har frågor eller vill ha personlig vägledning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på: mail@copenhagenhomedesign.com. Du är också välkommen att ringa +45 22504185, men det snabbaste svaret får du om kontaktar vår kundtjänst via mail.
Leverans
För de allra flesta av våra varor kan du välja vår standardleverans till Postnord paketombud för endast 49 SEK eller direktleverans till din arbetsplats/företag med PostNord företag för 99 SEK. Alternativt kan du välja Postnord privat för 199 SEK. Du får gratis leverans till paketombudet vid köp över 1999 SEK.
Större eller tunga produkter märkta med Specialleverans skickas med transportör till trottoarkanten. Vi kommer att kontakta dig efter beställningen för att göra ytterligare arrangemang.
För leverans med Postnord privat: Om du inte är hemma vid leveranstillfället kommer Postnord att omdirigera ditt paket till ett paketombud.
Med en Postnord engångsfullmakt kan du ge tillstånd till att Postnord levererar ditt paket utan personligt kvitto. Denna fullmakt kan ges från det att du får ditt spårningsnummer tills ditt paket lastas på en Postnord-bil.
Alternativt kan du skapa en Postnord Fast Fullmakt.
60 dagars ångerrätt
Copenhagen Home Design ger 60 dagars full returrätt. Ångerrätten räknas från den dag du tagit emot varan. Om fristen löper ut på en allmän helgdag, lördag, röd dag, en dag i julhelgen eller på nyårsafton förlängs tidsfristen till följande vardag. Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka enskilda varor eller alla varor. Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du bara ångrar delar av ditt köp.
Om du vill returnera en eller flera varor, kontakta kundtjänst på mail@copenhagenhomedesign.com och uppge ditt ordernummer. Vi skickar sedan en Postnord returetikett till dig via e-post.
Om du ångrar ett köp måste du betala returkostnaden. Om du använder vår returetikett kostar detta 69 SEK.
Vi rekommenderar att vår returetikett används vid returer eftersom paketet då går att spåra och det därför aldrig uppstår något tvivel om att varan har nått oss. Obs! Vi tar inte emot paket som returneras mot postförskott eller som skickas utan porto. Vi tar endast emot paket som skickas direkt till vår adress.
Större eller tunga produkter märkta med Specialleverans kan inte returneras med vanlig post. Du måste själv betala för att varan ska returneras och du är ansvarig om skada uppstår under transporten. Kostnaderna för att returnera varorna förväntas uppgå till maximalt 2000 DKK, men bedöms individuellt.
Varan ska returneras i originalförpackningen. Förpackningen ska öppnas men inte förstöras. Om förpackningen saknas eller är skadad kan detta utgöra en värdeminskning som du ansvarar för.
Vid retur bör du se till att varorna är ordentligt packade då du själv ansvarar för paketet/varorna tills vi tagit emot dem. Behåll därför kvittot från speditören samt ev spåra och spåra nummer.
Var medveten om att t.ex. grepp kan lätt repa varandra under transport och det är därför viktigt att påsarna/förpackningarna inte är öppna om man vill vara säker på att det inte sker någon värdeförsämring. Vid retur av ett avfallssystem måste du använda extralådan för att skydda det under transporten om du vill vara säker på att varan inte är skadad när den returneras till oss.
Om du ångrar att du köpt en vara måste du returnera varan till oss genom att skicka den till vårt lager på följande adress:
Copenhagen Home Design
Hejrevang 4
3450 Allerød
Danmark
Vid leverans till ett paketombud har du 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Om paketet inte hämtas ut inom denna period skickas det tillbaka till oss, och vi betraktar detta som en retur, varefter hela beloppet återbetalas minus 69 SEK i returfrakt.
Vid retur av ett avfallssystem ska du använda den extra lådan för att skydda detta under transporten, om du vill vara säker på att varan inte skadas under returen till oss.
Vid fullständig retur av hela köpet återbetalar vi, i enlighet med konsumentavtalslagen §21 st. 3 och 4, hela köpesumman till ditt konto (dvs. inklusive standardfrakten på 49 SEK, endast returfrakten på 69 SEK.
Återbetalning sker så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att du har ångrat ditt köp. För att undvika olaglig användning av stulna kreditkort återbetalar vi endast till det kreditkort som varorna köptes med. Om varans värde har minskat drar vi av det belopp du är ansvarig för. Vi kan hålla inne betalning tills vi mottagit varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att den har returnerats och mottagits hos Copenhagen Home Design på vår adress.
Varans skick när du skickar den i retur
Om varan har förlorat i värde, och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar, eller har skadat varan genom att öppna kartongen/förpackningen med en vass kniv kan du endast få tillbaka en del av köpesumman. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i slutändan kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar.
Reklamation om det är fel på varan
Ditt köp omfattas av konsumentköplagen inklusive regler för fel på varor. Det innebär att du antingen kan få en vara utbytt, pengarna tillbaka eller ev. sänkning av priset, beroende på den specifika situationen. Enligt lagen har du 24 månaders reklamationsrätt.
Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av varan eller till följd av oaktsamhet. När du returnerar varan, vänligen bifoga ett foto och en detaljerad beskrivning av problemet.
Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts kommer klagomålet in i tid. Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Vi rekommenderar att du använder vår returetikett. Varan ska alltid skickas tillbaka i lämplig förpackning.
Varan skickas till: Copenhagen Home Design, Hejrevang 4, DK-3450 Allerød (detta är redan förtryckt på returetiketten du får från oss). Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.
Du kan annonsera genom att kontakta kundtjänst på: mail@copenhagenhomedesign.com, kom ihåg att ange ditt ordernummer. Du är också välkommen att ringa +45 22504185, men det snabbaste svaret får du om kontaktar vår kundtjänst via mail.
Betalning
Du kan betala med Visa/Dankort, Eurocard/Mastercard och Klarna. Beloppet dras från ditt konto när varorna skickas från vårt lager. Alla priser på Copenhagen Home Design anges i SEK och inkluderar 25 % moms.
Klarna organisationsnummer: 36495049
Prisfel
Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till fel pris.
Integritetspolicy
Vi behöver följande information när du handlar hos oss: namn, adress, telefonnummer, mailadress. Vi registrerar och vidarebefordrar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig. Personuppgifterna registreras hos Copenhagen Home Design och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företag behandlar enbart information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan skydda din information på ett adekvat sätt. Du har rätt att få veta vilken information vi behandlar om dig. Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. Vi har i vissa fall skyldighet att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan till exempel vara fallet om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål som vi skulle använda dem till. Du kan också kontakta oss på mail@copenhagenhomedesign.com om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid mot lagen.
Klagomål
Om du som konsument vill reklamera ditt köp, vänligen kontakta mail@copenhagenhomedesign.com. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, DK-8800 Viborg http://nævneneshus.dk.
Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan dureklamera till Europeiska kommissionens klagomålsportal online på följande länk: http://ec.europa.eu/odr