Vi är ett danskt företag i Allerød nära Köpenhamn. Vi erbjuder ett stort urval av kökshandtag, klädkrokar och avfallssystem. Du är alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på mail@copenhagenhomedesign.com om du har några frågor eller behöver råd. Du är också välkommen att ringa +4522504185, men du får alltid det snabbaste svaret genom att kontakta vår kundtjänst via e-post.

Copenhagen Home Design
CVR. DK36495049
Hejrevang 4, DK-3450 Allerød
Kundtjänst: mail@copenhagenhomedesign.com
Tlf. nr.: +4522504185

När du handlar hos oss godkänner du villkoren nedan och vi rekommenderar därför att du läser dem noggrant.

E-märkt

Copenhagen Home Design är en e-märkt nätbutik. Detta är din försäkran om att Copenhagen Home Design följer gällande dansk lag och ett antal konsumentskyddskrav. När du har handlat i en e-märkt nätbutik omfattas du också av e-märkningens köparskydd.
Läs mer på www.e-maerket.dk

Beställning och betalning

När du har valt de varor du vill ha genom att lägga dem i varukorgen klickar du på "kassan". Här kommer du att bli ombedd att fylla i din personliga information som namn, adress och välja betalningsmetod och leveransmetod. Du får sedan en orderbekräftelse via e-post med ditt ordernummer och ditt personliga paketnummer så att du kan spåra paketet. Du kan ändra innehållet i kundvagnen ända tills du bekräftar ditt köp genom att klicka på "Gå till säker betalning".

Om du har några frågor eller vill ha personlig vägledning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på mail@copenhagenhomedesign.com. Du är också välkommen att ringa +4522504185, men du får alltid det snabbaste svaret om du kontaktar vår kundtjänst via e-post.

Leverans

Du kan välja vår standardleverans till PostNord Paketbutik för endast 89 SEK eller direktleverans till din arbetsplats/företag med PostNord Kommersiell distribution för 99 SEK. Alternativt kan du välja GLS Privat distribution för 199 SEK. Du får gratis leverans till paketbutiken vid köp över 2299 SEK.

60 dagars ångerrätt

Copenhagen Home Design erbjuder 60 dagars full returrätt. Ångerrätten gäller från och med den dag du har fått varan. Om tidsfristen löper ut på en helgdag, lördag, författningsdag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till följande arbetsdag. Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera några eller alla varor. Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du bara ångrar en del av ditt köp.

Om du vill returnera en eller flera artiklar, kontakta kundtjänsten på mail@copenhagenhomedesign.com och uppge ditt ordernummer. Vi skickar dig sedan en PostNord returetikett via e-post.

Om du ångrar ett köp måste du betala returkostnaden. Om du använder vår returetikett kostar den 109 SEK.

Vi rekommenderar att du använder vår returetikett när du returnerar varorna, eftersom paketet då kan spåras och det aldrig kommer att råda några tvivel om huruvida varorna har nått oss. Observera! Vi accepterar inte paket som returneras mot efternamn eller skickas utan porto. Vi accepterar endast paket som skickas direkt till vår adress.

Vid leverans till en paketbutik har du 10 dagar på dig att hämta ditt paket. Om paketet inte hämtas ut inom denna period kommer det att returneras till oss och vi kommer att betrakta detta som en retur, varefter återbetalning av hela beloppet kommer att ske, endast minus 109 SEK för returfrakt.

Du bör se till att varorna är ordentligt förpackade när du returnerar dem, eftersom du är ansvarig för paketet/varorna tills vi har mottagit dem. Spara därför kvittot från transportföretaget och eventuella spårningsnummer. Observera att till exempel handtag lätt kan skrapa varandra under transporten, och det är därför viktigt att påsarna/förpackningarna inte öppnas om du vill vara säker på att det inte finns någon värdeminskning. När du returnerar ett avfallssystem, använd den extra lådan för att skydda det under transporten om du vill vara säker på att varan inte skadas när den returneras till oss.

Om du returnerar hela köpet kommer vi, i enlighet med § 21.3 och 21.4 i konsumentavtalslagen, att återbetala hela köpesumman till ditt konto (dvs. inklusive standardfrakten på 89 SEK), men endast minus returfrakten på 109 SEK.

Återbetalningen sker så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att du har ångrat ditt köp. För att undvika olaglig användning av stulna kreditkort återbetalar vi endast till det kreditkort med vilket varorna köptes. Om föremålet är avskrivet drar vi av det belopp som du är skyldig att betala. Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar oss ett bevis på att varan har returnerats och mottagits av Copenhagen Home Design på vår adress.

Varans skick när du returnerar den

Om varan har förlorat i värde och detta beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, eller om du har skadat varan genom att öppna lådan/förpackningen med en vass kniv, kan du bara få tillbaka en del av inköpspriset. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varornas kommersiella värde, och i extrema fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att värdet på varan minskas.

Klagomål om varorna är felaktiga

Ditt köp omfattas av lagen om köp av varor, inklusive reglerna om fel. Det innebär att du kan få antingen ett byte, en återbetalning eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen. Enligt lagen har du en garantiperiod på 24 månader.

Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är motiverat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. När du returnerar produkten ska du bifoga ett foto och en detaljerad beskrivning av problemet.

Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet, kommer klagomålet alltid att vara i tid. Om klagomålet är berättigat kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Vi rekommenderar att du använder vår returetikett. Varorna ska alltid returneras i en korrekt förpackning.

Varorna ska skickas till Copenhagen Home Design, Hejrevang 4, DK-3450 Allerød. (Detta är redan förtryckt på den returetikett som du får från oss) Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen.

Du kan klaga genom att kontakta kundtjänsten på: mail@copenhagenhomedesign.com, kom ihåg att uppge ditt ordernummer. Du är också välkommen att ringa +4522504185, men du får alltid det snabbaste svaret om du kontaktar vår kundtjänst via e-post.

Betalning

Du kan betala med Visakort och Eurocard/Mastercard. Beloppet dras från ditt konto först när varorna skickas från vårt lager. Alla priser på Copenhagen Home Design är i SEK och inkluderar 25 % moms.

Fel i priset

Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha upptäckt detta är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till fel pris.

Integritetspolicy

Vi behöver följande information när du handlar hos oss: namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar och avslöjar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att leverera varorna till dig. Personuppgifterna registreras hos Copenhagen Home Design och lagras i fem år, varefter de raderas.

Dessutom samarbetar vi med ett antal andra företag som lagrar och behandlar uppgifter. Dessa företag behandlar uppgifterna enbart för vår räkning och får inte använda dem för sina egna syften.

Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge dina uppgifter ett adekvat skydd.

Du har rätt att få veta vilken information vi behandlar om dig. Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber oss om det. Detta kan till exempel vara fallet om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte för vilket vi skulle ha använt dem. Du kan också kontakta oss på mail@copenhagenhomedesign.com om du anser att dina personuppgifter behandlas olagligt.

Klagomålsförfarandet

Om du som konsument vill klaga på ditt köp kan du kontakta mail@copenhagenhomedesign.com. Om vi inte kan lösa ditt klagomål kan du skicka ett klagomål till:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, DK-8800 Viborg
http://nævneneshus.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga på EU-kommissionens klagomålsportal på följande länk: http: //ec.europa.eu/odr



Copenhagen Home Design, 2021-08-17